In de hedendaagse digitale wereld kun je zonder DigiD niet veel. Je hebt je DigiD nodig voor allerhande overheidszaken.
Voor veel Nederlanders in het buitenland is het ontzettend lastig om een DigiD te bemachtigen. Hiervoor moet je meestal naar Nederland afreizen of naar één van de zestien locaties verspreid over de wereld. Dat is niet voor iedereen weggelegd.
Het is daarom belangrijk zo snel mogelijk de DigiD elektronisch en ‘remotely’ aan te kunnen vragen.
Sinds 2005 had ik DiGiD maar sinds dit jaar moet ik verplicht gebruikmaken van de app en nu kan ik niet meer naar de berichtenbox en óók niet meer inloggen. Krijg nu post via een duif die een vaste route naar de Sahara vliegt 🥶🥵☹😯😮😟😭
Probleem is dat zowel de App als de SMS bevestiging niet geactiveerd kunnen worden omdat de organisatie DIGID zegt geen toegang te hebben tot de adresgegevens in het bestand niet ingezetenen en die reden gebruiken om de telefoongegevens niet te kunnen benutten.
Dat probleem is ook bij DIGID bekend en zij adviseren om met de organisatie(s) waarbij je zou willen inloggen een oplossing te zoeken.
Blijkbaar is vanuit DIGID niet de wil aanwezig om te zorgen dat ze als overheidsinstantie aan de bij de overheid beschikbare data te komen om dit probleem op te lossen.
Wij wonen sinds 1999 in Australie en onze paspoorten zijn niet meer geldig. Hierdoor is het niet mogelijk om een Digitid aan te vragen . Nu we naar ons pensioen leeftijd komen is het onmogelijk om te zien wat onze pensioenen in NL doen. Erg frustrerend om zo iets te regelen voor onze oude dag. Ook voor ons geld dat communicatie alleen via de post gaat (uvw) hetgeen gemiddeld 6 weken duurt. (snail-mail)